Serviciile de transport, cele mai reclamate in UE |
Transporturile reprezinta ramura serviciilor cu cele mai multe reclamatii la Centrele Europene ale Consumatorilor (ECC) se arata intr-un raport ECC. Mai mult de o treime din reclamatiile facute in anul 2008 catre retelele ECC sunt ca urmare a serviciilor de transport. Principalul factor il reprezinta se pare tot criza economica care a facut consumatorii mai vulnerabili la ofertele atractive si ieftine dar false, 80% din totalul plangerilor avand ca obiect serviciile de transport aerian .
Nici serviciile de agrement nu au scapat nepedepsite, 20% din totalul
plangerilor vizandu-le direct. Majoritatea consumatorilor s-au plans
astfel de deficiente ale serviciilor hoteliere si ale restaurantelor.
Legile europene vin insa in ajutorul consumatorilor, oferind
compensatii si despagubiri atat acasa cat si in strainatate, ei putand
oricand apela la centrele ECC locale pentru a sesiza deficientele sau
abuzurile comerciantilor sau prestatorilor de servicii.
|