Transportul rutier public. Eliberarea licentei |
Pentru a dobândi calitatea de operator de transport, orice firmă este
nevoită să obţină mai întâi licenţa de transport, eliberată de agenţia
teritorială a Autorităţii Rutiere Române cu condiţia să îndeplinească
condiţiile de onorabilitate, capacitate financiară şi competenţă
profesională.
Pentru a obţine această licenţă, operatorul se va adresa agenţiei teritoriale ARR de a cărei sucursală aparţine căreia îi va prezenta un dosar în care să includă o cerere, actele persoanei desemnate să conducă activitatea de transport, certificatele de înmatriculare la Registrul comerţului, actul cosntitutiv, codul fiscal etc.
După aprobarea dosarului, operatorul va achita tariful de eliberare, iar ARR îi va elibera licenţa de transport valabilă pe o perioadă de 5 ani. Operatorul va primi exemplarl original pe care îl va păstra la sediul său. Licenţa nu este transmisibilă iar în ultimul an de valabilitate poate fi reînnoită la cererea operatorului. Totodată, acesta va anunţa agenţia teritorială odată cu fiecare modificare apărută faţă de actele furnizate iniţial la dosarul întocmit pentru acordarea licenţei.
Pentru fiecare vehicul din dotare, operatorul va avea nevoie de câte o copie conformă a licenţei de transport, copie care va fi obţinută de la aceeaşi reprezentanţă teritorială a ARR, pentru dobândirea cîreia va întocmi dosare care să conţină câte o cerere, certificatul de înmatriculare şi cartea de identitate a vehiculului respectiv o copie conformă a contractului original pentru vehicule deţinute cu orice alt titlu decât proprietate (vehicule închiriate).
*Informatiile din sectiunea de legislatie au rol strict informativ. Pentru o mai buna informare vizitati www.arr.ro
|